Måndag morgon

Sovit oroligt igen. Sista timmen var verkligen värdelös. Mardrömmar o ångest. 04.55 fick det vara nog, så jag klev upp. Väntar på mitt kaffe. Belysningen är dämpad o på andra sidan skattkärrsviken glimmar en rad av ljus. Otroligt lugnande o en känsla som sätter allt i perspektiv sköljer över. 
I helgen var det Julbord. Dagen innan hade jag ångest. Såna här saker har aldrig slutat bra. Men Robin är en sån fantastisk man o när vissa personer fick min världsbild att rasa o gjorde mig så jäkla arg & ledsen, så fanns han där. Lugn o trygg. Fångade upp mig o fick mig i balans. Herregud vad jag är tacksam över honom! Så, trots allt blev denna kvällen en ny o bra erfarenhet o jag älskar nog honom lite mer ändå nu.
Igår när Kevin & Ellie kom hem så åkte vi med Ellie in på julmarknad i Mariebergsskogen. Kevin ville inte med. Var så mysigt att gå där med dem o kolla på hantverk i julbelysning. Vi köpte en fin, vaxad amaryllis & en dörrkrans. 
Laddar för jobb nu. Två dagar. Sen får jag vara lite ledig o rå om hem o familj. Längtar att bara få vara hemma, fixa med tvätten o försätta med att pussla ihop vårt hem. På onsdagar ska jag & Kevin försöka komma ut o gå medan Ellie är på fritids/innebandy & på torsdag ska vi ut till syster o hälsa på. Vad konstigt att det känns som om tiden sällan räcker till.... Så många pusselbitar som ska passa.
Nej, dags att packa jobbbäskan. 
Irriterande att det inte är perfekt.
Mina älskade knäppisar! 
Wilma var tvungen att besiktiga kransen.

Kommentera här: