Någonting hela tiden!

Den helgen som vi väntat så på var över på ett ögonblick. Hade däremot planerat att ta tåget till Stockholm, men när vi väl stigit på kl. 05.59 efter att ha stressat arslet av oss, så får vi reda på att tåget är strömlöst o kommer därför inte att gå. Givetvis skulle de styra upp ersättningsbussar, men vi bestämde oss för att ta bilen istället.
God mat, julklappsshopping & hann med att träffa syster Emelie med familj & gå på julmarknad på Skansen (Note to self; ta barnen till skansen i sommar!). 
När vi ändå hade bilen så passade vi på att stanna till vid slottet o promenera lite. Kändes mycket kallare här än i Karlstad.
Käkade på Hård Rock Café på kvällen o blev smärtsamt mätt. Som vanligt, pensionärspar som vi är, drog vi oss tillbaka till hotellrummet tidigt. Lördagen blev upp tidigt för att möta upp Emelie, Julle & Cornelia på Skansen. Kan hända att jag träffade på de djur som Gud hade i tanken när han skapade mig...

Det var kallt, det var ett tunt lager snö, solen sken & stämningen var på topp!
Nåväl. Fyndade julklappar till Ellie. Och kanske något till oss själva. Helgen flög förbi o vardagen var tillbaka.
Var inbokad för ögonoperation i tisdags. Krånglat med ledighet, Robin hade styrt upp med sitt jobb så han skulle kunna vara med o stötta. Perfekt med långledigt o kunna läka hemma i några dagar i lugn & ro. Efter att ha väntat i ca 3h så fick vi reda på att operationen inte skulle kunna genomföras pga att maskinen inte var 100%. Jag förstår verkligen att kirurgen inte vill då, men det hindrar inte mig att bli så sjukt besviken. De ringde dock på kvällen igen & hade en ny tid åt mig i morgon. Dock fick jag ta ledigt min lördag, men får så snällt jobba söndag. Som tur är ska jag bara pendla till tvätthallen, men måste få tag på typ skidglasögon som jag kan ha eftersom det är infektionsrisk o man får massa lort o kemikalier i ögonen där. Vill inte riskera. OM det nu går, för det finns fortfarande en risk att operationen inte går att genomföra pga att mina ögon är för ovala, så maskinen inte klarar av att skapa vakuum mot ögat. Håller tummarna!
Idag prokastinerar jag o rår om mig själv. Lite ny färg i håret o lite allmän omvårdnad. Snart kommer Ellie hem o då ska vi äta pepparkaks-deg o fixa med städning o julpynt. Blir dåligt med det i morgon, då jag förhoppningsvis kommer tycka synd om mig själv då ;)

Kommentera här: