Så har vi passerat midsommar

På fredagen efter jobbet hämtade Robin upp mig på terminalen o genom ett regnigt sommarsverige åkte vi ner mot stugan i Mellbystrand. Regnmoln låg tunga i natten & ibland lyste blixten upp den bohuslänska himlen. Det var sådär vackert på ett tungt vis där man satt i det svaga skenet i bilen & såg allting passera utanför fönstret. Runt tvåtiden var vi framme o möttes av mor som var ute o plockade med blommorna (?!). Tydligen hade det blåst såpass att de fått plocka ner amplarna. Ganska omgående gick vi o lade oss i friggeboden som står på tomten.
Bild tagen när Niklas hjälper mig lasta mitt dubbeldäckarsläp i Bro.
Vaknade upp till sol, fågelkvitter & en Tito som skällde ut några stackars passerande. Frukost på altan o snacka med svärisarna. Trodde det skulle vara betydligt svårare att vara i stugan för mig när det är så sinnessjukt tätt mellan grannarna, men stugan ligger så klockrent att det inte är något jag reflekterar över. Efter frukosten tog vi bilen ner till stranden. Där finns ett stråk där man får köra med bil. Var inte direkt badväder, men många som var ute o utnyttjade vinden.

Passade på att hälsa på hos Robins morbror med fru som verkade vara ett par riktigt sköna typer. Blev dock en snabbvisit för de väntade gäster & vi skulle vidare till vårt. Vi tog oss en tur för att plocka blommor till våra midsommarkransar. Dessa skulle senare visa sig vara perfekta ringar till midsommarstången hos Petter.

Själva midsommar spenderades hos Robins kompis Petter med familj. Många nya bekantskaper. Jättetrevligt! Jag var nykter o inte alltför sent trillade vi tillbaka in i stugan i Mellbystrand. Svärisarna hade lite folk kvar, så vi hängde med dem en stund innan vi tackade för oss o tog kvällen. 
Lördagen innebar the grand tour of Skåne,  med bland annat guidning av Helsingborg o få se åkeriet. Det vart även besök på en stor gård de gjorde bl.a egen olja o äppelcidervinäger. Dricker det sistnämnda, så införskaffade mig en äppelcidervinäger med Hallon. 
Vi tog svängen förbi Smygehuk, lunchade in nån annan mysig by, besökte Kiviks musteri, vinkade till Ranelid & Mandelmann, var in på Stenshuvud & fyndade vårt första objekt till vårt blivande hus. Tur att vi gillar samma sorts prylar :) En överlag givande dag! Avslutades med fotboll hos mor o far.
Nu är det bäst jag jobbar. Ha det gott alla! :)

Kommentera här: