Det nya året

Vaknar efter en natt med oroliga drömmar. Med mardrömmar o vakna med ångest, värk & snor. Vaknar med katter på huvudet o en man som jag i natt fräste åt för att han knôdde så förbannat. Vaknar med bultande huvud & stel nacke. Drar långt ner i ryggen. Trött o irriterad. Robin har smugit upp & sitter o spelar. Jag försöker få fason på tankar o känslor. Blickar ut över bakgården där snön faller. Det är vackert & lugnande. Jag har lagt ett pussel som jag har på min telefon. Det är meditativt & jag älskar det. Musiken gör något med själen, liksom de flesta bilderna. Försöker lugna kaoset inombords. Ska snart gå upp, trotsa viruset o köra dagens träning. Jag känner mig inåtvänd idag. Som om oväsendet i skallen överröstar allt annat. Som om rösterna talar i mun på varandra. Behöver sortera ut lögner o sanningar. Vad som är verkligt & inte. Rannsaka mig. Man ska inte påbörja ett projekt en måndag. Man kanske inte heller ska "börja ett nytt liv" den första januari. Men den 31 december då? Dock är det ju en måndag...... Nejdå. Måndag, eller nytt år spelar ingen roll. Jag behöver ta en seriös funderare på saker o ting. Vilken väg ska man ta nu?
Har köpt en bok med blanka sidor. Där ska jag klippa, klistra, rita o skriva om året 2019. Hoppas den kommer fyllas med mycket skoj!
Nej, men det är väl bäst att kliva upp nu. Fånga tankarna & känslorna av värde. Jobba bort en del destruktiva beteenden. Se till att bli frisk o fortsatt hälsosam. Nå mina mål & skapa mening.
Ha ett riktigt gott nytt år nu, allihopa!

Kommentera här: