Tankar vid nyhetsmorgon

I går morse klev vi upp o började med pannkaksfrukost för att fira Ellie i förskott. Vi hade gömt paketen, så Ellie fick leta efter dem med hjälp av ledtrådar. Förmiddagen sprang förbi o snart var det dags att åka till jobbet. Gillar söndagar med biltvätt när man får stå där i tvätthallen med sina egna tankar.
Tar en lugn förmiddag framför nyhetsmorgon. Var så trött så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Nu har barnen tagit sig till skolan & Robin till jobbet. Men idag slutar han tidigt så vi ska passa på att pyssla här hemma. Med jobb o ett övrigt fullt schema känns det som man får passa på när tid finnes. Det är jobb, Stockholm med julklappsshopping, Malin-möten, jobbjakt, ögonoperationer, alla specialscheman inför jul o nyår & förhoppningsvis hinna ner till Skåne en sväng i mellandagarna. 
Veckan som varit har bara försvunnit i tomma intet. Känns som Ellie bara var här i två dagar o jag saknar henne redan. Ska passa på att fixa i hennes rum idag. Julpynta o få upp de sista kartongerna. 
Tänker på mitt liv nu. Hur annorlunda allt känns med en man som Robin. Som inte alls är perfekt, men perfekt för mig. Hur han hanterar mig o mina demoner. Hur jag hanterar han & hans. Hur roligt vi har tillsammans, oavsett om vi hittar på något eller bara mitt i vardagen. Hur "bra" vi hanterar vår osämja. Hur vi inte bara är föräldrar, utan även älskare & bästa vänner. Jag tror vi är något på spåren där. Vi försöker hitta balansen så vi ska kunna vara det bästa vi kan vara i alla lägen.
Nej, nu är det bäst att sätta fart! :)

Kommentera här: