No easy way out

Ligger här i soffan o reflekterar över det senaste 1 1/2 året. Från den första stund jag lade ögonen på Robin, den tid jag spenderade med att försöka undvika honom (vilket blev svårt när människan även började hemsöka ens fritid o hem) & från den stund då alla kort låg på bordet. Den vänskap som växte fram o med den en kärlek. Det har aldrig någonsin varit något bullshit mellan oss. Han vet om mitt röriga o destruktiva förflutna. Mina snedsteg, mina demoner, mina tankar, känslor o min ångest. Han har sett mitt bra o mitt dåliga. Och jag hans. Kompletterar o matchar. Jag kan ta hans temperament, hans dåliga dagar, hans starka åsikter o hans sätt. Vi tillsammans är bäst.
Nu har vi köpt hus. En röd stuga med vita knutar på landet! Och jag hade till o med släppt alla tankarna på det som liknades vid den lantliga drömmen, så var det ändå Robin som tog mig dit. Jag hade till o med kunnat tänka mig ett radhus i stan, men så blev det såhär. Robin har ju ingen som helst tro på något annat än ren fakta. Men jag tycker ändå att saker faller lustigt väl på plats. Detta är så sinnesrubbat. Och ändå....
"It does not make any sense...! That's why I believe in it."
Och till skillnad mot när jag o Marcus flyttade till Böj så är jag faktiskt delägare. Jag har lika stor del i det som Robin. Jag sitter lika mycket i skiten, har lika mycket att vinna o förlora. No easy way out. Nu kan jag inte bara packa ihop o dra när det blir svårt. Jag har så mycket att slåss för! Mina barn. Min man. Vårt hus. Mitt liv. Och plötsligt fattar jag allt...
Så i helgen firade vi att vi vann budgivningen genom att ta en dygnskryss till Åland.Och igår var det dags att skriva på kontrakten. Blev musikquiz o fira igen med goda vänner. Idag säger vi upp lägenheterna o betalar in handpenningen.
Husägare alltså. Tillsammans med den knäppaste, jobbigaste, underbaraste o roligaste man jag känner 💕
1 Anonym:

skriven

Önskar er all lycka💕🤗

2 Anonym:

skriven

Du är värd allt det bästa Syster Yster ❤️ Grattis och lycka till som husägare och i resten av livet!

Kommentera här: