En dag till

Pallrar mig upp till jobbet en dag till denna veckan för att köra en kollegas tur & han i sin tur tar min söndag. Eftersom det är skola & Ellie ska träna innebandy i kväll så känns det som det inte är hela världen utan jag får hela söndagen med henne då hon åker till pappa efter skolan på måndag istället.
Är trött & spänd. Blir som en fiolsträng då det är sjukt olustigt på vägarna nu. Känner att jag ifrågasätter det mer & konstaterar att detta är nog verkligen min sista vinter. Om jag inte ska köra saltbil förstås ;) Men känslan när man stänger av lastbilen i kväll, sätter sig i personbilen & får köra hem är sjukt skön! Att få komma hem till värmen & krama om barnen & kärleken. Underbart! Ska bli så skönt att få gå & skrota i mjukiskläder & fixa med saker som behövs göras.
Försöker värma mig på min kopp kaffe. Ska köra upp ett ekipage till Grythyttan & sedan få mitt ekipage som är förlastat & sedan vidare till Bro. Vägen mellan Grythyttan & Örebro är fruktansvärd med lastbil såhär års. Får ta det riktigt lugnt idag. Lossa i Bro & sedan köra till Västerås & lasta där. Som sagt. Ska bli ruskigt skönt att få ställa ner i kväll. -5 Nu & is på vägarna....
Något fel som blev trasigt på dubbeldäckarsläpet igår.....

Kommentera här: