20190101 - originell bloggtitel

Vaknar upp till ett första Januari med solsken, snön nästan borta & vind i träden. Såg ut över Vänern med Robins armar omkring mig. Den där tryggheten som gömt sig någonstans sköljde över mig. Det där självklara & definitiva man kände som barn, att här är hemma & inget ska kunna ändra på det. Som om jag känner till varenda liten detalj i vår trädgård & som om jag snart kan allting utantill. 
Saga & hennes vänner Sanna & Linnéa var här igår. Vi lagade 4-rätters & spelade spel. Vid tolvslaget halkade jag & Robin ner till sjön & gjorde sällskap med alla grannarna. Verkar vara ett sånt härligt gäng detta!
Men i vanlig ordning har jag sovit skitdåligt & drömt mardrömmar. Vaknar flertalet gånger o varit arg, ledsen & med ångest. Känner hur det sliter ut mig & överväger att använda den där nya medicinen mer frekvent.
Saknar Ellie & Kevin. Har så mycket idéer på saker jag vill göra med dem o hoppas de kan lära sig komma överens, vore sinnessjukt att behöva dela på dem. Har pratat med Robin om att jag vill ta en Skåne-runt med dem också. Ta med dem ut & vandra. Åka till Mellbystrand: bada, samla snäckor & leka i sanden. Jag själv vill åka & klättra mer detta år. Både i höghöjdsbanor & så vill jag tillbaka till Tunahästberg. Jag tycker ju att fördelen med att jag har schemat som jag har gör att jag kan hitta på så mycket mer med barnen än om jag har ett 7-16. Då försvinner bara 2-3 dagar, sen har jag resten av veckan att göra precis vad vi vill. Då kan man ta minisemestrar mest hela året istället för bara lör-mån eller en faktiskt semesterdag. Nu kan man ju byta dagar med varann o kan man styra bort en söndag, så kan man vara ledig ons-ons utan bekymmer!
Nej, bäst att få i sig lite frukost. Vilodag på träningsschemat idag om jag inte missminner mig & i morgon väntas jobb. Håller tummarna för fortsatt snöfritt o inga halkiga vägar!

Kommentera här: