Dag 2

Vaknade tidigt o mådde mycket bättre. Kände väl att kl.05 var lite väl ambitiöst att kliva upp, men upp ganska tidigt kom vi o njöt av en god frukost i ett soligt men blåsigt Corralejo.
Vi beslutade oss sedan för en härlig förmiddagspromenad ner till stranden o bort till de berömda sanddynerna som drog tankarna till Nevada. Vandrade barfota i sanden, vadade till knäna i havet o samlade lite korallbitar som jag givetvis ska släpa med hem :) Finns så många skelett av hotell här, vi spekulerar i huruvida de håller på att rivas eller om de ens fått komma i bruk. Stackars Robin lyckades kötta sönder sin tå mot en vass lava-sten! Tvättade såret med nässpray o senare fick jag visa honom the wonders of spray-plåster efter att han fått göra rent såret ordentligt med sårsprit. Resten av dagen har egentligen handlat om vem som kan äta mest (& onyttigast!) & hängt vid poolen o läst böcker o druckit öl. Jag tänker ju inte säga det men jag är glad nu att jag lät Robin övertala mig att använda solskydd. Robin är ju så jävla känslig o jag bränner mig ju bara på axlarna om jag nu skulle bli bränd någonstans mot all förmodan. Så. Det är feber jag har nu när jag ligger under täcket o fryser ihjäl - inte solfrossa! Det var inte heller solfrossa jag hade när jag höll på att frysa ihjäl på vår terass när vi nu på kvällen drog oss tillbaka dit för kall dryck o mer läsning. Jag är inte heller bränd någonstans alls trots solskydd! Jag har alltid färgerna knallröd & mjölkvit över hela kroppen som en skäck! :D
En powernap på eftermiddagen, middag & sen gjorde vi byn. Vandrade långt ner längs shoppinggator, in på krokiga smågator o jag njöt så mycket av den svarta, stjärnklara himlen, doften av hav (som jag börjar kunna känna genom min förkylning), av musiken som spelades på gatorna, av ljusen från små butiker o krogar & framförallt av att ha min man vid min sida❤. Vi har verkligen så roligt ihop, kan prata om ALLT, kan säga ifrån till varann, är öppna o ärliga. Min osäkerhet är en främling. Han kan prata länge om de mest random saker o jag rycks med i hans passion. Slog fast att tillsammans har vi en väldigt bred allmänkunskap. Några drinkar blev det innan vi trillade hem genom natten. Nu är det snart dags för frukost. Kan medge att man är lite tung i huvudet idag. Men det var det värt! Det pratades fler resor & resor som inkluderar barnen. Men de längre resorna får nog bli som i September när jag åter kan få beviljat ledigt. I sommar ska jag njuta av varenda liten mini-ledighet jag har mellan arbetspassen o dra med barnen till roliga ställen. Både Saga o Ellie ropade högt av förtjusning när jag frågade om de ville med till campingen vi tre åkte till i somras (Strömstad). Denna gången får Kevin följa med om han är hemma. Han väljer själv vad mycket han vill vara hos pappa i sommar. Kevin ska till Makedonien i sommar o jag blev medbjuden på bröllopet som då ska hållas. Problemet är han jag isf måste flyga hem samma dag eller dagen före (?) som bröllopet är. Skulle ändå vara kul att få 2-3 dagar där bara för att få chansen. Men det är ju mest en konstnadsfråga då...




Kommentera här: