Köttar på

Mer regel än undantag nu med att jobba extra. Robin & Magnus hinner inte med sitt arbete inne på kontoret för att de själva måste köra. Nathalie får dra så mycket hon kan där inne. Några chaufförer stannar hemma med snorbusar. Vi är några få som vänder ut o in på oss för att det ska gå ihop. Idag tar jag en extra tur till Bro. I o med att jag körde Västerås igår, vilket innebär att jag slutar 23, så skjuts dygnsvilan o jag kör 8-23 idag. Inte mitt egna ekipage, för det kör ju Håkan på ordinarie schema. Får se vilken juvel man får harva i.
Får i mig lite kaffe. Försöker vakna till. Mycket på gång nu, stora förändringar. Jag pendlar mellan oro o glädjerus. Nu har det regnat några dar o jag känner mig nöjd med det. Dags att få tillbaka våra 30 grader o solsken. Har lyckats sabba mitt lillfinger när jag körde Bro sist. Appropå det, berättade jag om våra dubbeldäckar-släp som jag o Thomas fått (Ja, Håkan o Bashkim också som kör andra skiftet ;) )? Det är ett 4 axlat släp med 2st "bord", dvs två sektioner golv som går att höjas så man kan lasta gods på dessa samt under. Mycket el o hydraulik. Man kan höja taket på dessa, så du kan få upp borden högre när du lastar under (man får lätt en klaustrofobisk känsla) & man slipper böja sönder sig helt när man kör under de ton som hänger över. Men, det gäller att hålla koll på grejerna, annars kan man trycka sönder taket, vilket någon testade så jag fick iaf köra med det i två dagar innan taket var trasigt & luftbälgen skjuten. Nu står den på verkstad. Jag klagar inte, för jag balkar hellre även om jag förstår varför folk gillar att kunna hissa godset.
Nu kör jag idag, onsdag samt torsdag. Torsdag natt, direkt efter jobbet kör jag o Robin ner till Skåne (eller rättare sagt till Mellbystrand) för att fira midsommar med hans polare. Lite nervös är jag allt, då det är många nya människor. Jag förstår ju Robin nu, så jag hoppas jag fattar skånskan generellt!😂 Pinsamt att sitta där som ett fån. De, å andra sidan, kanske inte förstår mig. Robin hade inte haft det helt lätt med vissa ord o uttryck när han flyttade hit. Man kanske helt enkelt ska göra som jag o Maria gjorde, o dynga på värsta värmlänskan? :) Nykter midsommar & lördagen ska spenderas med att slingra oss genom mysiga städer o samhällen upp till Karlstad igen eftersom söndagen innebär tidig morgon o jobba (eftersom vår fredag blev skjuten på).
Nej, nu är det dags att avrunda. Behöver komma iordning inför jobbandet. 
Ha det gott tillsvidare! :)
Mitt "nya" ekipage med dubbeldäckar-släpet.
Trakterna kring Filipstad 

Kommentera här: