Söndag

Sitter med känslan att det varit rätt beslut i livet jag tagit. Hur hårt o svårt det än var så var det rätt. Och alla beslut jag någonsin tagit har lett mig fram till hit. Och när man ser tillbaka på det så är det fullkomligt logiskt. Läste igår om det gamla quotet att hur vansinnigt allt än verkar, så kommer allt snart make perfect sense o att man under tiden ska bara hänga på o göra det bästa av stunden.
Allt har lett mig hit. 
Jag älskar den känslan jag har generellt inom mig nu. Bitterljuvt i en bemärkelse, då det ibland är svårt att vända blad o gå vidare. Men jag känner mig så lugn o trygg, även när jag är låg o trots att jag är hög. "And suddenly you realize why it didn't worked out". Det är som att jämföra. Som "finn fem fel". Nu är allt så uppenbart. 
Det har gått snart ett år sen den dagen då ödet satte saker i rullning. Då pusselbitarna lades till det som börjar ta form. Hur ska man kunna sätta ord på en händelse som börjar som en liten detalj som sedan skulle få livsavgörande konsekvenser? Som om någon berättat en gåta o man plötsligt bara fattar!
Och allt jag har lärt mig har jag nytta av nu. Kan man bara utnyttja all kunskap vid rätt tillfälle så kommer jag vinna högsta vinsten.

Igår tog jag barnen o åkte till Erica o Peter. Vi var ute hela dagen. Barnen åkte pulka o vi grillade över öppen eld. Snön låg tung över värmland o jag var lycklig.
Nu försöker jag ta hand om mig själv. Försöka snygga till mig o vakna. Jag vill vara den bästa jag, jag kan vara. Ellie busar med valparna o de andra sover än. Sen ska det handlas present, åkas på kalas, sedan innebandy o Malin ❤
Bäst att ta tag i denna dagen :)


Kommentera här: