Surkärring

Hade en dålig start på morgonen igår på jobbet. Allting ordnade upp sig. Dagen gick. Allt fick bra. Stämplade ut & hann inte mer än utanför gårdsplan innan jag kände att jag vill inte det här mer. Trött på krångel, dubbeldäckare, hopplösa rullburar, olika kollegor & sandlådefasoner. Vill inte. En bidragande orsak kan vara min sömnbrist. Får inte sova. När jag kom hem hade olusten övergått till svår agitation. Häftiga rörelser & känslan av att jag bara ville be världen fara o flyga. Jobbschemat kring jul gör mig uppjagad o jag vill bara att julen ska vara över. Vill inte ha det så! Jag vill ha en mysjul. Mysdecember. Tända ljus, baka med barnen. Se & öppna julkalendrar. Åka pulka & bygga snögubbar. Julaftons morgon ska vi göra grötfrukost & öppna paket. Kevin är redan i Örebro & flickorna drar till sina pappor. Jag hade gärna haft dom här hela tiden, men de får mer jul där med alla kusiner o fastrar o mostrar o allt vad det är. Ibland får man inte vara så självisk...
Finns mycket vi ska planera nu o som jag måste dra in lite extra cash till. Saga (av tusen orsaker) ska få en resa till Warszawa av oss i Julklapp (säg ingenting!), så det blir väl någon gång under våren. Sen drar vi på Öluff i Grekland i två veckor, sen hem o packa om o dra vidare med flickorna. Resan med flickorna spånar vi fortfarande på. Om vi ska dra iväg på en All Inclusive eller om vi ska bila runt lite o försöka få ut så mycket kvalitét som möjligt. Försöker komma på vad som kan vara roligt för både en tonårig o en energisk 8-åring. Själv är jag sugen på att dra till något ställe Marcus tipsade om, det är en (till synes) häftig höghöjdsbana som iaf jag o Ellie vill köra. Tråkigt om Robin o Saga bara står o glor då, men det kanske får bli lite kompromisser? De två kanske vill göra något som jag & Ellie tycker är måttligt kul & då kanske vi får bita ihop en stund? Har någon som läser detta några bra idéer på resa/aktiviteter för två vuxna, en 14-åring & en 8-åring, i Juni så får ni gärna lämna förslag i kommentarerna! :)
Nej nu är det väl bäst att komma iordning o snart pallra sig i väg. Dessa 15-timmarsdagar x 3 på raken kan stundtals vara pain in the ass, men jag måste försöka påminna mig om att det finns mycket bra med mitt jobb också. Som att det finns många härliga människor o mycket fin natur att sitta o glo på i flera timmar, gärna med bra musik eller P3 dokumentär i lurarna.
Ha en fin dag! Jag ska försöka slå bort agitationen o göra det bästa av dagen.


Kommentera här: