Måndag, igen

En ledig måndag blev till arbetsdag då en av våra är sjuk. Blir en lååååååång arbetsvecka denna veckan. Men, pengar behöver jag så det är bara att bita ihop. Får iaf träffa Ellie några timmar i morgon eftermiddag. Har så mycket jag behöver bocka av, men samtidigt måste cashen rulla in. Är gött öm i kroppen efter gårdagens slit. Började med att tvätta två ekipage & som vanligt skrällade det med att under tiden man tvättade det tredje, så gick maskineriet sönder o jag fick backa ut från tvätthallen o styra tillbaka till OT. Fanns att göra ändå kan man lugnt säga, så jag lastade upp släpet med rullbur o hjälpte Fredrik o Emil med att köra bort 3-4 lass med plast, papp o pappbalar (dubbelställda) till gamla tomgods, då det var smetat med skräp o bråte i utlastningen. Gjorde mycket att få bort allt det samt att fylla bilen plus ytterligare ett släp med rullburar. Där gjorde jag mitt träningspass!
Nu pimplar jag kaffe. Ska köra den sena turen idag, vilket innebär att jag får ta bilen till Filipstad o hämta bil o släp o dra till Bro med. Har jag tur så är det lastat o klart. Fördelen med att ta personbilen är att det nallar ingen körtid. 
Nej, bäst att komma iordning. Köpa lite att äta på turen idag innan allvaret börjar.
(P.s. De som påstår att det blir glass o ballong när man är i ett förhållande med chefen kan glömma sin dröm. Tur att jag hade min glassiga körning redan innan!)
14 grader! Underbart! När man kliver ut från terminalen (kylterminal) & det känns varmare ute än inne, då får man sommarkänslor!

Kommentera här: