Äntligen en ledig dag!

Igår körde jag några extra timmar på distributionen för att kunna lägga undan till Warszawa/Grekland/Spanien. Varannan vecka känner jag att jag har möjligheten att dra några timmar sådär & det behövs inte speciellt mycket egentligen för att göra skillnad. Jag var hemma någon timme innan Ellie kom hem från skolan med sin kompis. 
Idag har jag dagen för mig själv. Ska göra ett ryck här hemma med såntdär som man inte annars hinner riktigt, som att sortera papper o städa undan julen. Väntar bara på att Saga & Robin ska åka.
Igår kom våra ryggsäckar som vi ska ha till våra kommande äventyr. Älskar dem! Har ju dessa planerade resor. Kommer ju även bli en hel del annat. Hoppas Kevin & Ellie kan komma mer överens så vi kan dra med alla. Saga fick ju en egen resa med oss, till stor del för att hon inte orkar umgås med sina syskon då deras bråk ger henne ångest. Och jag förstår, för att behöva vara instängd med två som bara bråkar en hel vecka har inte jag heller ork med & en orsak till varför vi inte åker i samlad trupp utan slår isär allt. Självbevarelse. 
Längtar till veckan i Spanien med tjejerna. En morgon tänker jag dra upp dem tidigt & ta med dem till stranden & titta på soluppgången. Att sitta på stranden, känna doften från havet, lyssna på vågorna & hur världen vaknar till liv & se solens strålar sprida sig över världen. Magiskt! Och jag vill visa dem världen. Det vackra. Magin som finns omkring oss hela tiden. Att sen gå & äta nybakade croissanter med nutella & dricka juice o cappuccino. 
Nej, nu måste jag ta tag i denna dagen. :)

Kommentera här: