Denna veckan

Måndags fick vi äntligen nycklarna till vårt hus!
Inser att det blir plötsligt väldigt intensiva tre veckor nu o plötsligt känner jag mig extra tacksam för att mor o far kommer upp o hjälper till! Var en sväng runt o tittade på lite olika tapeter, kakel o färgkulörer. På tisdagen fick vi iaf med oss kaffebryggaren, men glömde givetvis filter....
Måndagen o tisdagen har gått åt att inhandla det vi behöver. Mitt uppe i allt fortsätter livet med klassfotboll, hämtning av barn, tvätt, läxläsning o utfodring. Känner att man inte hinner riktigt... Hittade först kakel på K-rauta, men vi avvaktade o tur var väl det, för på en liten anonym butik vid Robins förra garage hittade vi vårt kakel, med en prislapp på 1100:- kvm. Som hittat! Och vi behövde ju bara typ 4-5. (Okej, vi kanske lyckades göra ett klipp där vi fick detta kakel till ett partipris för 6 kvm o jag får precis som jag vill ha det då ;) - OM vi inte fuckar upp löjligt mycket kakel när vi ska skära till dem).
Bytte ut de gamla fönsterfodren för de var fuktskadade (roligt när det kommer till sånt man inte riktigt räknat med). Men igår i allt dementa körande, mellan alla tider o möten att passa, så hann vi börja att kakla i alla fall. Learning by doing. Kan inte gå värre än åt helvete ;)
Tur att vi inte betalade fullpris för kaklet...
Passade även på att få till lite musik o rama in tavlorna vi köpte till vårt sovrum. Ja, mycket pyssel blir det. Skaffar man hus blir man inte sysslolös i alla fall!


Kommentera här: