Då var man i Perstorp

Gårdagen blev som den blev. Stressig som fan på morgonen så jag har ingen aning om vad jag faktiskt packade med? Skjutsade Kevin till skolan o Robin ut till huset. Hämtade Ellies läxbok där som vi glömde kvällen innan. Vidare till Haga o Ellies tandhygienist. Sedan med henne till skolan. Åkte till huset, käkade frukost & drog sen till Veho o hämtade skåpbilen vi skulle få låna. Jag o Robin hade som plan att kakla klart köket innan vi drog till Skåne, men plötsligt när vi är nära klara med "spisväggen" så utbristet Robin att klockan snart är 13 o vi skulle hämta Kevin på skolan 14. Vi gjorde klart den väggen o kunde sen konstatera att tvättstugeväggen faktiskt får vänta tills på söndag kväll/måndag. Hämtade Kevin, körde hem honom & sen drog vi. Jag är så glad att min man även är min bäste vän. Pratar om allt mellan himmel o jord, skämtar o härjar o kan sitta försjunkna i våra egna tankar. Men oftast pratar vi konstant 😁. Insåg att jag var på väg hem till Robins föräldrar att bo en hel helg o jag hade inte haft en endaste ångestattack över det! Anländer till Perstorp runt 21 o möts av dessa varma, härliga människor o jag känner som att jag faktiskt hittat hem. Vi pratar en stund ute på gården innan vi tar oss in i köket där Katarina förberett lite ostbricka & jag smygkikar lite i böcker om Perstorps historia o om den plats där deras hus står i dag o branden som utbröt där -47. Vi går o lägger oss ganska tidigt, mem denna veckan han jag haft det jättejobbigt med sömnen. Svårt att komma till ro. Huvud o kropp värker, jag fryser & svettas om vartannat (ingen feber?) & somnar jag så dröms det mardrömmar.
Sovmorgon idag. Idag ska vi rota igenom den sedvanliga bastun som blivit förråd, ta med köksmöbler o annat. Någonstans i detta ska vi ut o vandra & kanske passa på att träffa Robins mormor. 
Nej, bäst att komma i ordning!

Kommentera här: