Fåfänga & åldersnojjor

Hängde med Malin igår o vi pratade om allt mellan himmel o jord som vi brukar o fick oss några förlösande skratt. Bland annat pratade vi om hennes kommande tränings-resa till Kroatien (hon & en tjej till samt deras män ska hålla i en sådan på två båtar. Stackare.), vi pratade träning, hennes salong, kunder (klientel), behandlingar o gästspelandet på Karlstad hudklinik. Skulle aldrig påstå att jag varit typen som varit intresserad av trender & skönhet i den bemärkelsen, men märker nu hur saker ändå börjar krypa på... Som min viktnojja, hälsan, träning, allmänt hålla kroppen fräsch osv... Men jag BEGRIPER inte hur folk hinner?! Eller har råd! Jag har komprimerat mina dagar till typ 3 arbetsdagar i veckan så de går ju bort, men resten av min lediga tid, jag hinner ändå inte med allt! Det ska skötas hushåll, det ska fixas med barn o lagas mat o ovanpå det ska man vara tip topp med träningar o diverse skönhetsbehandlingar, plus att man ska vara en närvarande mamma/fru/älskarinna/bästa vän. Klämkäck, smart, rolig o översocial. Hur gör de?!?!? Och det ska skötas om hus o trädgård o man ska hinna resa, skaffa båt/fyrhjuling/vattenskoter/motorcykel o använda dessa flitigt. Är helt slut....
Nu ska jag hämta Ellie. Vi ska finna arbetsskor till mig i sedan har jag lovat henne en fika på bergvik. Därefter blir det läxläsning, städning, matlagning o allt annat som behövs fixas innan man tillslut rasar ihop. 
Hur gör folk.... Knarkar o skiter i sömnen? Har en rik man o får vara hemmafruar? Nej... Är rätt säker på att folk jobbar också. På klämkäcka statusjobb med bra betalt. 
Jag är fascinerad. Någon som vill dela med sig av hemligheten? Mina tips är nog; utbilda dig ordentligt, skaffa jobb o ge fan i att skaffa barn. 

Kommentera här: