Helgen swishar förbi

Den tredje dagen var svår. Solen sken o det var fantastiskt väder! Den började riktigt skit, men istället för att göra som jag gjort, valde jag att göra på ett annat sätt för att hantera känslor o tankar o se på fan. Det löste sig! Är tacksam över alla fina människor som förgyller dagen. Alla som får min dag att bli lättsam! :) Kvällen avslutades med att världens gulligaste man hade styrt upp med choklad-fondue o film. Skrattade åt de omvända stereotyperna, när han mötte mig med kärlek, skickade in mig i duschen med en kall öl medan han pysslade i köket. Detta är en man värd att raka benen för! :D
Lördag morgon o trots -10 så kändes det varmt i solen o fåglarna kvittrade! Ellie kom tidigt o stämningen hemma var på topp. Fick en infall (mani?) & lägenheten exploderade! Så, idag måste vi städa förrådet så vi får in grejerna som vi flyttade ut ur barnens rum. Barnen fick skänken som vi haft som TV bänk, så nu står det en liten TV bänk, en byrå o ett skrivbord i köket..... Alla grejer som vi tryckt in casual i den skänken måste nu ha nya platser o speciellt eftersom jag vill ha ordning o reda så.... Det blev visst en shoppingrunda o lunch på IKEA. Kevin o Ellie kom väldigt bra överens, men nu bråkar Kevin & Saga konstant. Eller rättare sagt. Kevin håller på att få psykbryt på hennes blotta närvaro konstant. Saga köpte en barstol för sina egna pengar att ha så hon kan sitta vid skänken o sminka sig. Jag i min tur håller nog på att byta stil helt. Kastar gammalt o städar ur livet. Kändes bra! Så, kl6 en lördagsmorgon är det dags att gå upp. Brygga kaffe, fortsätta röja i lägenheten, plys tvättstuga. Är besviken på att jag inte kan se Ellies match idag då jag verkligen måste tvätta idag o hoppas på att jag kan få mer hands up i fortsättningen så jag kan planera. Är sjukt dement o behöver skriva upp nästan allt!
Nja, nu är det bäst att köra igång. Återkommer :)

~* Robin *~
Våra händer passar så bra ihop. Dina små, mjuka, starka händer. Du har en ovana att bita på naglarna, men du ska veta att trots ovanor, "fel o brister" så har jag aldrig känt så starkt att jag är villig att slåss för någon annan (undantag barnen) som jag är beredd att slåss för dig. Oss. Jag ger inte upp på oss.
"We are still friends* but we're so in love, fighting against all odds, I will not give you up this time...!"
Att få komma intill dig, hålla om dig o snosa på din hals... Du luktar alltid så gott! 
Att få ligga intill dig. Känna dig nära. Prata om allt mellan himmel o jord! Skratta massor, då vi har lika humor. Vi är så lika men ändå olika. Du lär mig något om mig själv, människor o livet varje dag!
Du får mig att känna mig så älskad! När du kommer o håller om mig bakifrån. Drar mig nära o kramar mig HÅRT. Sättet du säger ditt smeknamn på mig (alla konstiga såna också! :D ). När du ringer o brister ut i sånger som du hittat på där o då o får mig att le som aldrig förr!
Att sova med dig... Alla mardrömmar besegrar jag med lätthet. Att berätta om våra knäppa drömmar, skratta o filosofera. Vilken tur att vissa saker bara var en dröm! #bajskorv
Du brukar undra över hur jag plötsligt kan försvinna in i tankar med ett leende. Varför jag ser på dig "sådär". Jag ser det vackra i mönstret i din hud. Hur dina ögon bildar små galaxer. Hur skrattrynkorna formas när du ler. Ditt leende som får mig att falla pladask. Hur ditt hår bildar den ena fashionabla kreationen efter den andra när du inte tvingat det på plats. Jag ser på dig i memorerar in varenda liten detalj....
Jag älskar att hålla om dig. Krama dig bakifrån o låta mitt huvud vila mellan dina skuldror. Höra din röst dåna inifrån när du pratar. 
I din famn är jag trygg. Vi kan vara "ovänner", men lösa det. Jag backar inte längre för konflikter. Jag ställer på dig o du mig. Vi sporrar varann, tröstar varann o peppar varann. Du är min bästa vän o min kärlek. Du kan hantera min bipolaritet o jag kan vara öppen med vart jag befinner mig. Du är brutal, men omtänksam. Du är vad jag behöver då! Du är det jag alltid behöver....

Kommentera här: