Dag 1

Dag 1 skriver jag på dag två ;)
Klockan 03.00 ringde alarmet, duschade, packade det sista o fick ett samtal för att säkerställa vakenheten. Som om jag skulle orka somna om?! Både exalterad o med ångest över att lämna barnen. Kramade o pussade dem hejdå innan jag gav mig av.
Landvetter kändes bekant o nytt på samma gång. Flög med SAS denna gången. Jag har aldrig haft problem med att flyga med t.ex. RyanAir, men noterar att det är skillnad på bland annat utrymmet att sitta på. Jag krullade ihop mig i stolen o hade inga som helst problem att få plats med benen "normalt" även om både våra handbagage stod vid mina fötter o förvaringen framför knäna fylldes med våra böcker, godis o dricka. Drygt 5h flygning senare så landade vi på Fuerteventura. Tyvärr började jag känna av spänningshuvudvärk då. Luften kändes som en svensk augustikväll o det blåste en del. 45 min transfer till hotellet o vi var framme. Helt okej hotell som låg centralt o väldigt nära till shopping o restauranger. Huvudvärken tilltog så när vi väl skulle käka middag (mexikansk buffé med viner o öl på tapp att ta för sig av) så mådde jag så sjukt dåligt! Petade i mig lite mat, fick mig vatten att ta treo sen började det släppa men kände mig riktigt medtagen. Vi gick ner till gallerian, köpte godis o dricka o tog tidig kväll. Har sovit som en stock o vaknade tidigt som vanligt. Här är så tyst! Lyssnar på vinden o de lugna andetagen bredvid mig. Mitt hjärta värker av kärlek!
Kanske ska sova en liten stund till innan denna dagen börjar på riktigt. :)

1 Anonym:

skriven

Gôtt, njut nu🤗

Kommentera här: