Lördag morgon

Klart att jag ska låta larmet gå kl.6 en lördag, fast jag egentligen inte behöver. Gäspar stort. Gårdagen flöt på bra. Reflekterade över vilken stor skillnad det blivit på ett år. Bro är svårbackat när det är mycket folk där. Vad många gånger man var gråtfärdig o sönderstressad när man försökte backa intill i bortemot halvtimmen ibland. Nu slänger jag in utan större bekymmer. Igår stod en lång trailer i porten bredvid. Givetvis i portarna där det inte går att räta upp ekipaget. Ett annat ekipage stod inbackat från andra hållet också, så nej. Att kunna räta upp det alls var bara att glömma. En sjysst 90-backning som om jag aldrig gjort något annat. Jag är bra på detta nu. Jag hör till de bättre chaufförerna. Och som vanligt när jag blivit bra, när allt fallit på plats, så ska det rivas upp. Nu var detta inte mitt "fel". Men ett beslut jag var tvungen att ta... Och jag får väl se det som det är dags för nya utmaningar, med ett nytt jobb jag kan bli bra på!
Känner mig less på att min kropp är så vanskött. Letade fram mina gamla träningsscheman sen perioden då Värnplikt var på agendan. Hmm... Jag har visst alltid nåt mina mål när jag velat det innerligt. Värnplikten, körkortet, CE/truck/ADR (bli lastbilschaufför drömde jag länge om o följde med många kompisar i flera år o åkte med), USKA/barnsköterska... Nu vill jag finna nästa grej som sporrar o driver mig så. Just nu så saknar jag det... Kanske därför jag känner mig så vilsen? Saknar passionen för något så.... Träningsschemat ja! Ska sätta mig o anpassa det efter rådande omständigheter. Har varit ganska duktig med en träningsapp som jag har, vilket har varit bra för att skapa någon form av rutin i träningen varje dag. Men tycker inte det ger riktigt de resultat jag önskar. Militärens träning gav snabba o effektiva resultat, men det var innan jag fick barn... Kroppen är ju onekligen förändrad. Har bokat träning på friskis idag. Är lite slarvig med konditionsträningen, så jag får väl se till att gå dit. Lättare i grupp kanske....
Nej, bäst att ta tag i detta. Ska snart ut till skattkärr o hämta Ellie. Från o med nu är det varannan vecka. Vi ska se till att vara ute mycket idag o i kväll blir det sedvanligt lördagsmys.
Min kärlek. Du driver mig till vansinne o gör mig till världens lyckligaste. Med dig vill jag alltid vara!💕

Kommentera här: