Frukost

Dagen igår innehöll många utmaningar som jag ändå lyckades ta mig igenom. Har sovit jättegott på Robins arm o unnade mig även lite sovmorgon när han åkt till jobbet. Är sliten o ofokuserad. Nu får det bli kaffe o macka innan dagen drar igång. En dag ledig innan det är dags igen... Den senaste tiden har jag inte alls känt någon lycka över att åka till jobbet. Har varit för mycket strul o ångest. På det viset blir det iofs lättare att byta jobb sen. Man kanske kan hoppa in extra någon gång om det skulle fucka up sig eller om abstinensen skulle falla på?
Idag tar vi kliv in i nästa kapitel i vårt liv. Allt sker med skräckblandad förtjusning. Längtar. Tänker. Känner. Överväger. 
Regnet rullar in över Kronoparken. Som en filt som sveper över. Igår blåste det så mycket att jag var alldeles för nära att dra i diket flera gånger med lastbilen o släpet kastades. Hade spänningshuvudvärk så läpparna domnade när jag tillslut svängde ner på 63:an.
Nej, jag ska svepa kaffet o "råka" väcka tjejerna som bevisligen varit uppe till sent när de skickar mess om döda artister mitt i natten. Göra ett sista tappert försök att finna den rätta midsommar-outfiten.
Ha det som gott!
Transportledaren i Bro som räddade mitt liv igår! Tusen tack!
Ibland är man tacksam när man ändå hinner tillbaka med 10 min marginal! Hade inte gått om det inte varit för bästa kollegan Thomas!
Mörkret faller på Kronoparken ca23.30 när man äntligen slog av tändningen.

Kommentera här: