En återkommande dröm

Ett sovrum med ljusa väggar. Ett fönster o en balkongdörr. Solen strömmar in o en bris låter de vita gardinerna fladdra lätt från den öppna dörren. Utanför finns skog o äng. 
Jag har skrivit om denna dröm tidigare, säkert för något år sedan. Minns inte när den började komma, men haft den många gånger.... När jag skrev om den sist utvecklade jag den o formulerade den som en "kort-novell". Men rummet, ljuset, brisen, dörren, gardinerna, ängen o skogen är alltid. Likaså förnimmelserna av värme, vinden mot huden, dofterna & den starka känsla av kärlek o ro. Detta är för mig en viktig dröm. Den är så klar o tydlig, precis som drömmen jag hade natten då mamma dog.
Och känslan den lämnar får alla lugnande & ångestdämpande mediciner att framstå som godis.

Sista jobbdagen denna veckan. Idag har jag fått låna ett annat dubbeldäckar-släp. Har varit lite krångel med det med, så jag hoppas det håller ihop idag. Försöker spara mina böner till annat. I morgon drar jag & Robin på dygnskryss till Åland. Ser fram emot att få sitta på en buss o läsa, att få äta o dricka gott o bara ha det mys. Blir att hämta min lilla tjej sent på söndagen. Ska bli kul att få hänga med henne & se om vi kan göra något skoj ihop. Hoppas på en dagstur till götet o springa i parken o gå på museum då.
Hoppas på goda nyheter nu.

Kommentera här: