Tidig morgon

Trots ledig dag var man uppe strax innan 06. Känner mig lite febrig o mår inte speciellt gott fysiskt. Saga o Elvis sover fortfarande o jag sitter med en kopp kaffe o sovande hundar i knäet. Ska ringa Kevins tandläkare o styra upp denna dagen, Ellie är snart på ingång. Åka med flickorna till stan o umgås. Ta en dusch o försöka häva frossan.
Robin fick agera chaufför idag - igen - då folk blir sjuka. Har förstått att många arbetsplatser kämpar med magsjuka/influensa o dåligt med folk. Ta i trä har jag bara haft feber, men lite paracetamol & nässpray så har det löst sig.
Fascineras av det lugn som råder i mig. Hur trygg jag känner mig nu. Hur dagarna fylls av glädje o skratt & hur motgångar tacklas. Hur perfekt avvägt allt är. Ingen stress. Måste inget. Wargpojken ropar "lev o njut, vännen" & det gör jag. Allt från mitt jobb, till när jag o barnen hittar på o har vardag, till stunderna med Robin. Allt från djupa samtal om allt mellan himmel o jord, till "Cards against humanity" & tv spel. Högklackat o mysbyxor (inte samtidigt dock!) :) Hemmet fyllt av skratt o glada ungar. 7 åringar o tonåringar. Kaos o lugn. Tonvis med kärlek o värme!
Nu är det dags att ta sig an denna dagen på allvar. Igår föll allting på plats. Bitterljuvt, men axlarna sjönk ner lite. Gör om, gör rätt ❤

Kommentera här: