Taggad!

Så plötsligt var det bokat. En minisemester innan ännu en sommar av jobb. Vuxna människor. Ha kul o ladda batterierna. Läsa böcker, vandra o dricka drinkar. Det behövs verkligen så jävla mycket nu. Ett break från allt. Om fyra veckor flyger vi till Fuerteventura i en vecka. Trodde ju aldrig att jag skulle göra något liknande (charter, all inclusive liksom?!) då jag aldrig riktigt gillat idén på solsemestrar. Men, jag hade folk som sålde in idén o nu längtar jag massor! Som väl är så finns det en hel del att göra, förutom att ligga o pressa i solen en vecka. Får se om man ens kommer hem utan att ha dödat någon!🤣 
Men. Idag är det fortfarande vardag. Vika tvätt till förbannelse, städa, laga mat, träna o springa med hunddjur. Denna energiboosten jag fick av att känna att man har något att se fram emot gjorde mig snudd på manisk o jag behöver tvångsmässigt slita ut allt ur skåp o lådor, slänga en massa dret o "boa". 
Har så mycket i tankarna hur jag ska göra med allt. Hur vill jag leva mitt liv? Man kan gnälla bäst man vill, men man är faktiskt skaparen av sitt eget jävla öde, så det är bara upp till en själv att ta stegen mot förändring. Jag behöver bara strida lite mot impulserna. Låta tankarna o idéerna komma, men låta dem finnas en stund utan att agera på dem. Vänd o vrid. Överväg. För eller emot. Konsekvenser. Bra som dåliga. Förr har jag kastat mig över en lockande tanke. Jag måste vara mer svårflörtad mot mig själv... En klassiker är ekonomi. Vill gärna ha lite mer över. Så... Antingen flyttar vi igen, eller så får jag försöka skaffa extraknäck eller ett bättre betalt jobb. Känns inte bra att slita upp barnen igen... Så då är det bara att försöka lösa jobbdelen då. Byta jobb eller extraknäcka? Pest eller kolera........
Nej. Bäst att fladdra på! :)
Fuerteventura, Corralejo. Kan vara rätt så okej faktiskt ;)

1 Anonym:

skriven

Härligt! Och något att se fram emot 👍🕶☀️

Kommentera här: