Måndag med stort M

En hög med snö har fallit från himlen & redan nu vet man att detta innebär bekymmer att ens komma från gårdsplanen.... Redan nu tänker jag tanken att Kumla också kan vara bökigt men en sandlåda står nära till hands, fast jag kanske nog måste ta med en bunke själv för de senaste gångerna har jag sprungit med gruset som värsta deltagaren i fångarna på fortet. Däcken som sitter på pärlan är inte optimala just nu.
På med thermoleggings under arbetsbyxorna. Lagra med tröjor. Hatar att frysa. 
Var så sjukt övertrött igår när vi var o firade Ida, så när Sonja plötsligt brast ut i "blinka lilla stjärna" så fann jag situationen så komisk att tårarna kom o det blev en såndär "skratta så man gråter"-situation när det egentligen faktiskt inte var SÅ roligt! Men mosters lilla hjärta ❤ Så himla härlig!
Nej, dags att svepa min kopp kaffe o dra mot jobbet snart. Allt kommer att få ta sin tid idag. Lyckligtvis är det bara idag o i morgon innan jag jobbar i helgen. Även om landskapet är otroligt vackert nu, så är jag verkligen redo för vår.
Ha en härlig dag allihopa o kör försiktigt!

Kommentera här: