Idag

Igår. Sedvanligt går det i samma mönster. Kaosmorgon med ångest o sprutande tårar. Toppenpappor o världens bästa Robin-terapeut. Kommer till Hällefors o ser att det bara står en trailer inbackad i en av 4 portar o eftersom risken är stor att man kör fast på plan vi vänder upp på, så slängde jag ner släpet direkt o lastade det. Jag var ensam kvar sen o tänkte att jag kunde ta dubbla portar, men kände att äh - jag försöker dra upp släpet (man backar ner under tak), men jämt precis så man nästan tar sig över kanten med drivhjulen, så får jag inget fäste alls o när jag ska backa tillbaka, då glider allt o jag får inget fäste. Ställer av släpet i ett snyggt V, backar intill bilen o lastar upp den. O sen efter att få krångla lite med att få upp dragstången såpass att jag kan backa intill så får jag fäste nog att ta mig upp. Vägen till Bro minns jag inte mycket av mer än att jag trist nog tvingades ta 30 i Ekolskrog på vägen dit. Lossar o pratar lite med Micke när han skulle skriva på mina papper. Är så glad att vi kunnat lägga gammalt groll åt sidan nu o att det barnsliga beteendet har upphört. Vi får väl se om vår gamla vänskap kommer tillbaka. Hoppas det då jag saknar han som min vän. Så skönt med killar som inte är yta o ligga, utan som man faktiskt kan ha vänskapliga o intelligenta samtal med! Det värmer mitt hjärta.
Gick smidigt att komma intill kaj. Gick ganska fort att lasta även fast man blev gôtt trött när lasthjälpen säger efter vi balkat 4 rader att en rad med pall är framåtskjutande så spärrbalken går inte att få upp!! "Det är så ända från framstammen". Men älskade lilla vännen! Man fortsätter inte balka om man inte får ordning på raderna! Som väl var, så var sista raden lätta pall så den utskjutande pallen fick stå i nedåtlut framåt. Hade det varit en blandpall med andra varor än toapapper kanske det inte varit lika optimalt o jag hade fått psykbryt de luxe om vi fått gjort om allt.
Nu ska jag försöka lösa denna dagen. Ska hämta Ellie o i kväll är det innebandy. Dagar som dessa är jag glad att föräldrar inte ska vara med på träningen. Istället tar jag nog en promenad med Lella o MajLis runt skattkärrsspåret. Är så slut i kropp o psyke efter mina krascher... Ska ta det lilla lugna...

Kommentera här: