Pirrig

Jag ser ut där tunn snö ur runt knutarna. Här är en ledig vardag. Musikhjälpen på TV. Tvätten i full gång. En kopp kaffe, en slarvig knut, mysbyxor o kaffe. Ett stort fucking pirr i magen!
Jag älskar mina ungar så hjärtat värker. Ellie som varit lite sjuk är åter till skolan idag. Uppmuntrar henne inte att vara hemma, men i hemlighet kan jag ändå tycka att det varit mysigt att ha henne nära o rå om henne lite. Men idag är det skönt att få några timmar själv. Få min egen tid. Plocka lite här hemma o gå i mina tankar. Se på Ghost Adventures, dricka kaffe, plocka runt o dagdrömma. Dagdrömma om vårt år som varit. Om de planer vi har. Försöka bygga upp egna mål o mening. Älskar så hjärtat värker. Jag mår så jäkla gott i mitt liv nu, även om det finns prövningar men de tillhör väl livet antar jag.
I morgon ska vi åka o hejja på Ellie när hon ska spela innebandymatch. Skulle egentligen jobbat, men Robin lyckades få till det så jag slapp o kör söndag som vanligt. Jag tycker det är skitjobbigt med alla schemaändringar nu under jul o nyår. Märker vad viktigt det är för mig med rutinerna. Rörigt. Måste fixa julklapparna till Saga o Kevin. Vi vet vad vi ska ge dem, men det ska verkställas. Och speciellt då jag lämnar av Kevin i Örebro när jag kör till Västerås på lördagen. 
Julgran o bullbak o glögg idag. Innebandy o "utflykt" i morgon, lördagsmys med vad det innebär. Jobb söndag, Malin måndag, tisdag - ledig?! Jobb, jobb, jobb, jobb. Jul, jobb, Skåne, jobb. Skrik o panik. Är det tråkiga januari snart? Starta nya året. Nya äventyr. Sjukt taggad :) Vill hitta på så mycket med barnen! Många små upplevelser. Resor med dem o med Robin. Att hitta balansen.
Längtar! :)

Kommentera här: