Kämpa, en dag till!

Att få komma hem efter arbetsdagen, smyga in till barnen o pussa dem godnatt. Höra Ellie mumla "världens bästa mamma".
Sover så sjukt oroligt. Vaknar vid 4. Glömde ta tabletten att sova på igår... Måste skärpa mig. Ingen sömn = psykbryt, gäller de flesta ändå. 
Sitter uppkrupen i soffan. Alla de andra sover. Ser glitterbandet skattkärr. Hör surret från värmepumpen. 
Blev så glad igår när jag märkte att alla bilder jag tagit hade sparats i "molnet". Jag trodde inte det gjort det! Bläddrade igenom o konstaterade att det varit ett fantastiskt år. Båtresan med Saga & Ellie. Fuerteventura. Mormors glasscafé. Motorcykelturer. När jag & Ellie var till Rottneros & till sommarstugan & hittade grodynglen. Alla gånger vi var till stranden & båda för sommaren var helt fantastisk (kunde regnat lite på nätterna dock). Kanotpaddling. Mellbystrand, Skåne & Perstorp. Och kanske framförallt husköp?! Jag satt med ett stort leende. Såg barnens glada ansikten & upptåg. Såg bilder av mannen jag älskar så. Såg bilder av alla timmar på jobbet. Såg året som varit. Ser fram emot året som kommer. Med mannen jag älskar. Med mina underbara ungar. Ser fram emot resan vi ska göra med Saga, förmodligen till Warszawa. Ser fram emot att få öluffa med Robin. Ser fram emot äventyret direkt därefter som vi planerar med Ellie. Ser fram emot att ta med ungarna till Skåne o göra en såndär rundresa som jag & Robin gjorde i somras. Ta med dem o bada i Mellbystrand. Samla snäckor o bygga sandslott. Besöka Kiviks o de där parkerna. Ser fram emot det kommande året. Och åren som följer. Ser fram emot att bygga vårt hem.
Men först ska jag ta mig igenom denna dagen. Är så trött.... Ska lasta på Semper i Örebro. Är rätt schysst, hoppas på att jag ser linjerna denna gången för sist var det snö. Därefter styra o lossa i Bro. Måste komma ihåg o fråga Thomas hur han gör när han lastar Semper på dubbeldäckare......
Nej, som sagt. Carpe diem eller whatever.

Kommentera här: