En sketen måndag! En sketen måndag

Var så arg så kroppen värkte av alla spända muskler. Ville skrika & slå omkring mig!
Pratade med Maria i runt 3h. Kändes som om vi båda hade stort behov av att få ventilera. Pratade med Robin & på hemvägen fick jag & Thomas utbyta meningar o lätta våra hjärtan. Känns som om en stor sten har lyfts. Jag är så glad att jag har dessa människor runt mig, som lyssnar & som jag kan lyssna på. Jag märker tydligt nu vad sjuk man blir av att hålla skit inom sig!
Igår hämtade Robin Ellie & Kevin på skolan. Natt till igår kom Ellie hem från Grekland så det var en dränerad tjej med glansiga ögon som mött honom. De skippade fotbollsträningen & när de kom hem ville hon äta något direkt trots att mat skulle serveras en dryg timme senare. Sen somnade hon o sov o sov, vaknade en stund innan jag kom hem, åt lite, somnade om. Jag bar upp henne på toan när jag kom hem. Bäddade ner henne o skulle bara göra ett toabesök själv, så skulle jag komma in till henne igen. Hon hann somna om. Vid 01 kom hon in till oss, jag följde med henne in till sin säng & inom 10 min sov hon tungt igen. Inga problem att få upp henne men hon var lite känslig. Fullt förståeligt.
Nu är det tillbaka till rutiner. Jag kan tycka det är jätteskönt! Ännu mer sen när vi flyttat & vardagen verkligen fallit på plats. Längtar till den eventuella operationen också. Jag märker vad mycket jag behöver den även om jag också är sjukt nervös. Jag är inte rädd för smärtan, men att ligga med ögonen uppfläkta o pillade i kräver nog sin beskärda del av lugnande.
Nej, bäst att jobba, Kumla- Bro idag.
Micke *blandar färgerna på glasen & ställer in o skåpet*
Maria "Vad är det för jävla djur jag bor med?!"
Diskussionen om våra tvångstankar 

Kommentera här: