Viktresa

Snart är jag i mål. Fredagen var det flera som kommenterade min vikt så till den grad att jag trodde det var den första april redan då o folk bara narrades. En kille som jobbar på Bro-terminalen kom fram o frågade om jag var den samma tjej som kört den turen under ett år o vi slog fast att nog var jag allt den tjejen han syftade på. Får jag fråga en personlig fråga, sa han sen. Har inte du gått ner väldigt mycket i vikt? Så, jag o hans kollega stod o pratade viktnedgång o hemligheten bakom. Bahri var också en som kommenterade (Bahri är en av de chaufförer jag kör parallellt med). Vad har hänt?! Jag har tänkt att sagt något flera gånger. Lysander som kör våra distributions-turer kommenterade det i lördags när vi möttes på jobbet: Vad litta du blitt!
Ja, jo. Det har hänt en hel massa. Ser tillbaka på bilder från förra sommaren o visst är det en stor skillnad! Nu är det bara resten kvar. För min egen skull. Och visst är det kul att få komplimanger! 
Nu ska jag o Saga stöka klart i tvättstugan. Därefter hämta Elvira o åka på tur. Solen skiner, jag saknar min kärlek o snart ska jag o flickorna ta en verklighetsflykt :)

Kommentera här: