Ny vecka!

Helgen var onekligen intensiv. Igår kväll så blev jag tillslut som om jag skulle vara full. När jag kom hem sov Robin på soffan med ryggen utåt. Jag lade mig på de centimetrarna som fanns kvar, lade armen runt honom, borrade in näsan i nacken o njöt av att känna hans doft, hans värme o hans lugna andetag. Sen somnade jag på stört. Sov så ett par timmar innan vi tog oss i säng. I morse vaknade jag av att få höra precis det jag behövde höra. Morgonen kunde inte börjat bättre! Inga alarm. Bästa sällskapet. Kaffe o nyhetsmorgon. Nu sitter jag i min ensamhet med bara två katter. Det är så lugnt här.... Strule pratar mycket dock. Ska ta en dusch innan jag ska börja ta tag i saker. Just nu dröjer sig en bitterljuv känsla kvar. Det är som om jag kan känna att en förändring är i antågande. Jag vet att det kommer hända, men vet inte när... Eller vad... En oro. En förväntan. En rastlöshet. 
Hen råkade försäga sig. Inte för att något spelar någon roll. Jag borde ha fattat från första början. Men ville så gärna att det skulle funka denna gången. Att allt skulle falla på plats. Att jag skulle få slå mig till ro. Men varningsklockorna fanns där från första början. Jag måste bli bättre att lyssna på mitt intuitiva. Men när man fått mantrat att "du är så impulsiv! Sluta!" så slutar man lyssna. Men med fakta i hand så inser jag att det är de gånger som jag inte lyssnat på mig själv, det är då det gått fel. Det är då det blivit riktigt galet. Det är lätt att vara efterklok.... Hen försa sig o jag har gjort både rätt o fel. Stridit mot mig själv i ett desperat försök att vara som folk förväntar sig. Och det slutade galet. Men det var på väg oundvikligen. Men saker blev så glasklara. Och när jag sedan får reda på att en av mina bästa vänner inte heller är att lita på så bygger det på paranoian. Jag ifrågasätter allt & alla. 
Så, det känns skönt nu. När punkter är satta o man vänder upp ett nytt, fräscht blad. När man får krama om sina älskade ungar, rå om sig själv, boa o fixa. Att vara i Robins famn o inte bara få höra att man är älskad, utan att verkligen känna det i varje handling. Livet.
Nu ska jag njuta av en dusch. Känna sig pigg o fräsch! Mysa rundor o sedan hämta Ellie vid 13. Laga mat, läsa läxor o ha familjeliv. 
Återkommer :)

Kommentera här: