Den rör sig där igen

Den där känslan. Precis utom synhåll.  Kan inte ta på den. Kan inte beskriva den. Ovissheten gör mig nervös. Vill bara kunna andas ut.... Vad är det för känsla?! Vad vill den?
Var en klockren dag på jobbet igår. Allt flöt på hur fint som helst! Kom hem o kände mig älskad.
En bild blixtrade till. Doften av sommar. Känslan när man går från jobbet sena sommarkvällar. Doften av Vänern o värmlänska skogar. Och känslan av att vara långt borta.... Stugan... Kläppen... Strömstad... Stockholm... Vackra, vintriga norge.... Schweiz.... Italien... Spanien.... Vill dricka kaffe på min balkong i stunder som känns som eviga. Lyssna på måsarna. Vill resa o utforska. 3 dagar ledigt innan jobbhelg. Tusen "att göra". Längtar till stunderna själv hemma med att städa o fixa med tvätt. Få vara ensam. Hemma. Och sen att få laga mat till min lilla familj. Älskar hur Robin inspirerar o kan trolla till en måltid av "ingenting". Skönt att få in andra tankebanor o inte gå i samma tråkiga spår. Utsätta barnen för nya kulinariska erfarenheter ;) 
Just nu saknar jag Italien väldigt mycket... Varför vet jag inte. Är ju egentligen inte så storslaget? Men maten... folket... miljön...
Mellan alla körningar i helgen ska troligtvis bröderna flytta o det ska hämtas MC. Ska bli riktigt roligt o pluggandet ska börja på allvar.
Tiden springer ser jag. Dags att göra sig iordning för jobbet!

Kommentera här: