Andas ut

Tog lite stopp när jag kom hem nu. Har börjat städa lite o plocka undan. Det är en satans röra överallt, men det är okej nu...

Installerade TV:n o satte på lite kaffe. Startade diskmaskinen o rotade runt lite till. Tog min kopp o satte mig vid köksbordet. Andas ut. Så mycket saker har gjort att axlarna krullat ihop sig under öronen. 
Igår kväll byggde vi klart Ellies säng o sedan min. Ellie somnade mitt i all aktivitet o Kevin var min man i huset o hjälpte mig med extra händer. 
Var uppe fem i morse o började greja. Ellie kom upp runt 5.30 o Kevin kanske närmre 06. Snopen att Saga sov längst. Ellie var mycket mån om att bädda sin säng o packa sina grejer inför skolans simklasser. 
Barnen är på skolan sen ett tag tillbaka. O jag sitter här. Unna mig att andas ut o dricka kaffe i lugn o ro. Lyssnar på tvättmaskinens brusande o det låter liksom hemtrevligt.
Ska få i mig en sen frukost o sen fortsätta. Energin kanske kommer igen snart? Kör för Ellie i kväll. Laga mat o fortsätta plocka. Kanske ska göra något jag inte gjort på evigheter känns det som; mysa ner mig i soffan med ungarna o slötitta på TV? Skönt vore det.
Nej. Dags att fortsätta nu :)

Innebandy i Skattkärrsskolans gympasal igår.
Alltså... Jag hade klarat mig utan TV men det finns de som värdesätter den på helt annat plan...
Ellie gör en segerdans efter hon bäddat sin säng
Tjockt lager is o frost på rutan denna morgon. Minusgrader o skattkärr. Snart är den här...

Kommentera här: