Reflektion

Somnade tidigt på soffan igår i sällskap av mina två tjejer. Somnade, vaknade, somnade, vaknade. Drömt såna drömmar... Såna drömmar som man vet försöker säga en någonting.

Kl.6.15 lyckades jag väl ramla över sängkanten. Tvättstuga idag igen. När lägenheten välde över av ungar igår glömde jag bort det sista lasset kläder i torktumlaren, så de blev inlåsta. Så lyckades boka ett första pass nu o passar väl på att tvätta, kasta o sortera.
Flickorna sover än. Jag känner mig bortdomnad. Dricker en kopp kaffe o är nöjd att jag ser en såpass stor bit av himlen från vardagsrummet. Strimmorna av ljus känns tröstande.
Pratade med en kär bekant igår. Hon sådde ett litet frö som tåls att fundera på. Akuten. Att få ut samma lön skulle enligt henne inte vara några problem. Schemat på HTL är det första jag har mått bra av. Men sen finns det andra faktorer som gör att man vill vidare. Hoppa. Chansa. Gå vidare. Börja om. Göra om o göra rätt. Något nytt. Nya människor. Nya erfarenheter. Göra något jag är duktig på.
Tåls att skänka en tanke eller två....
"Här kan allting börja om, nu kan jag se vad jag förträngt o jag ska passa mig för dem som aldrig gjort som de har tänkt".
Dags att rensa bort alla negativa energier.

Kommentera här: