Om man skulle syssla med magi

Det vi kallar magi är också ett komplicerat ämne o inte så flummigt som gärna framstås. Men om man skulle hålla på med sånt o trollformler så finns det något som jag aldrig skulle göra. Man ser i filmer, böcker osv "tänk om jag hade en trollformel så att han/hon blev kär i mig". Varför i hela friden skulle man vilja det?! Varför skulle man vilja ha en kärlek som inte är sann? Kärleken ska komma av sig själv. Jag kan förstå känslan i en kärlek som inte är besvarad... Men personligen vill jag ha en kärlek som är sann, inifrån o ut. Att personen vill vara med MIG. För den jag är. In better or for worse, in sickness and in health. Det är den renaste magin av dem alla. Den äkta kärleken som inga trollformler i universum kan framkalla. DEN vill jag ha.

1 Anonym:

skriven

🤔

Kommentera här: