Aha-upplevelse

Ibland är det som att sitta med ett gigantiskt pussel. Man kör fast o glor sig blind.

Men så kommer den där pusselbiten som förändrar allt. Som är avgörande för hur resten av pusslet artar sig.
Eller som när man tillslut lyckas lösa en svår gåta eller annat problem!
Man vill studsa upp, välta bordet o utbrista någon segerfras!
Det är såhär det ska vara. Såhär det ska kännas. Så jävla enkelt men vägen dit har varit en labyrint. Men med fakta i hand så... självklart.
När man slänger händerna i luften o ger upp. När man slår sig ner o slutar jaga. När man vilar hakan i händerna o andas ut. Då ser man svaren. Tydligt. Enkelt.
Jag älskar att lära mig. Att utbilda mig o växa. Men den svåraste läxan jag haft är livet. 
"Learning how to stand is why you fall".
Något har hänt inom mig. Något viktigt.
Och denna kunskapen som är svår att precisera o sätta ord på är ovärderlig. En riktig gamechanger.
Allt är tydligare nu. Jag fattar.
Värmen o lugnet sprider sig inom mig.
Jag är trygg nu. Jag har funnit tillit.
Jag har passerat gränser o rivit murar.
Mitt egenvärde växer sig starkare.
Jag är tacksam.
Sååå otroligt emotionell för dagen. Behöver rensa ut. Släppa allt för att sedan räta på ryggen o ta omtag.
Jag vet vad jag vill. Har aldrig varit så säker på något i hela mitt liv.
Nu ska jag finna mig ett hem till mig o barnen. Styra upp o fixa. Nu jävlar.
Jag hittade nyckeln... 

Kommentera här: